Усвідомлення цінності власного здоров’я й життя

18 червня 2021 року відбувся обласний онлайн-тренінг «Усвідомлення цінності власного здоров’я й життя» на базі Тернопільського ОКІППО, проведений кафедрою змісту і методик навчальних предметів спільно з лабораторією науково-дослідного та навчально-методичного забезпечення дисциплін еколого-природничого спрямування. Місце проведення: платформа Google Meet. До участі у тренінгу були запрошені педагогічні працівники.

З вітальним словом до освітян області звернувся Вітенко Ігор Михайлович, кандидат географічних наук, заступник директора з науково-методичної роботи та міжнародного співробітництва Тернопільського ОКІППО, а також виступив з міні-лекцією «Інноваційне освітнє середовище в умовах реформування освіти», у якій наголосив, що впровадження інновацій в систему освіти означає запланований процес змін, результатом яких є модифікація мети, змісту, методів, форм і технологій навчання та виховання. «Використання інновацій в освітньому процесі допоможе сформувати уявлення про необхідність оновлення педагогічного процесу, про важливість та ефективність інноваційної діяльності в роботі педагогів, пошук способів застосування інноваційних технологій навчання», – зауважив Ігор Михайлович.

Черняк Володимир Максимович, доктор біологічних наук, професор, завідувач кафедри змісту і методик навчальних предметів ТОКІППО виступив з міні-лекцією «Збереження здоров’я – як одна з пріоритетних компетентностей закладів освіти», у якій акцентував увагу, що в педагогічній діяльності головним із підходів є компетентнісний, згідно з яким, результатом освіти має бути набуття учнем здоров’язбережувальної компетентності, тобто властивостей, спрямованих на збереження здоров’я. Зазначив, що педагог, повинен вміти планувати свою діяльність з урахуванням пріоритетів збереження і зміцнення здоров’я кожного з учасників педагогічного процесу.

З темою «Формування ціннісного ставлення до життя як важливої складової у вихованні молодого покоління» виступила Лопатка Ганна Федорівна, кандидат біологічних наук, доцент кафедри змісту і методик навчальних предметів ТОКІППО. Вона наголосила, що найголовніший скарб життя людини – здоров’я, від якого в основному залежить упевненість у собі, бадьорість, успіх, життя. «Саме здоров’я воістину є головною умовою людського щастя. Разом зі ставленням людини до здоров’я вибудовується загальна система цінностей, без якої людське існування втрачає сенс, тому про здоров’я можна говорити як про універсальну людську цінність, суть якої полягає в тому, що саме здоров’я дозволяє людині, суспільству, людству в цілому реалізувати свій людський потенціал, бути гідним своєї планети», – переконана Ганна Федорівна.

Майстер-клас «Реалізація здоров’язбережувального освітнього проєкту «Вчимося жити разом» в закладах загальної середньої освіти» провела Кучер Людмила Андріївна, методист, в. о. завідувача лабораторії науково-дослідного та навчально-методичного забезпечення дисциплін еколого-природничого спрямування ТОКІППО, під час якого продемонструвала учасникам онлайн-тренінгу, що використання досвіду та методичного забезпечення спільного проєкту «Вчимося жити разом» дає можливість педагогічним працівникам розвивати у школярів життєво необхідні навички, що сприятимуть їх соціальній злагодженості, розбудові здорових стосунків, відновленню психічної рівноваги та позитивній адаптації до змін оточуючого середовища як під час навчання в закладах освіти, так і в повсякденному житті.

З міні-лекцією «Практична реалізація експерименту «ЕКО-школа» в ЗОШ І-ІІІ ст. с. Гадинківці Копичинецької міської ради» виступив Василишин Степан Юрійович директор ЗОШ І-ІІІ ст. с. Гадинківці Копичинецької міської ради Тернопільської області. Доповідач ознайомив педагогічних працівників з особливостями роботи закладу освіти в контексті реалізації інноваційного освітнього експерименту регіонального рівня «ЕКО-школа» за участю Тернопільського ОКІППО.

Чайка Світлана Петрівна, вчитель основ здоров’я НВК «Великобірківський заклад ЗСО І-ІІІ ст. – гімназія ім. С. Балея» Великобірківської селищної ради Тернопільської області, провела практикум «Формування в учнів свідомої мотивації до збереження власного здоров’я», під час якого наголосила на необхідності формування у школярів позитивної мотивації до здорового способу життя та дбайливого ставлення до життя і здоров’я, сталої мотиваційної установки на здоровий спосіб життя як провідної умови збереження і зміцнення здоров’я з урахуванням її індивідуальних особливостей.

Миколів Зоряна Петрівна, методист лабораторії науково-дослідного та навчально-методичного забезпечення дисциплін еколого-природничого спрямування ТОКІППО ознайомила педагогічних працівників області з особливостями використання квест-технології як засобу формування здоров’язбережувальної компетентності здобувачів освіти. «Квести – інтерактивні технології, що допомагають сформувати здоров’язбережувальну компетентність в здобувачів освіти, а також за короткий час отримати та продемонструвати знання з різноманітних предметів», – зазначила Зоряна Петрівна.

Технологічну підтримку заходу забезпечили працівники лабораторії науково-дослідного та навчально-методичного забезпечення дисциплін еколого-природничого спрямування ТОКІППО. Дякуємо доповідачам та учасникам онлайн-тренінгу за конструктивну співпрацю, зичимо міцного здоров’я, теплого і приємного літнього відпочинку та всіляких гараздів.

ВІРТУАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ КАБІНЕТИ
Нова українська школа
ЗНО
Виховна робота: Сайт, Facebook
Інформаційно-комунікаційні технології
Інклюзивне навчання
Навчально-методичний центр психологічної служби і соціальної роботи
Відділ організаційно-методичної та інформаційно-видавничої діяльності
Еколого-природниче спрямування
Новини МОН України

Корисні ресурси
Офіційне інтернет-представництва Президента України
Верховна Рада України
Комітет з питань науки і освіти ВРУ
Урядовий Портал
Міністерство освіти і науки України
Тернопільська обласна рада
Тернопільська обласна державна адміністрація
Управління освіти і науки ТОДА
Інститут модернізації змісту освіти
Український інститут національної пам'яті
Український центр оцінювання якості освіти
Івано-Франківський регіональний центр оцінювання якості освіти