Всеукраїнська науково-практична конференція “КОНЦЕПТУАЛІЗАЦІЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ВЧИТЕЛЯ В УМОВАХ ІННОВАЦІЙНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ СУЧАСНОЇ ШКОЛИ”

XXI століття змінило людину і середовище в якому вона живе. Сучасна ситуація в освіті цікава тим, що вчителю доводиться діяти в умовах перетворень. Це вимагає від учителя відкритості, уміння слухати співрозмовника, володіти здатністю до інновацій. Особливості професійної діяльності вчителя вимагають спеціального підходу до інноваційної педагогічної діяльності. Цю діяльність необхідно спрямувати на створення цінностей, важливих для формування особистості.

Нові орієнтири освітньої політики спричинили комплекс вимог до професійних компетентностей та особистісних якостей педагога. Сучасний педагог має бути готовим до змін, до необхідності виходити за рамки звичайних ситуацій, до удосконалення педагогічної майстерності й підвищення кваліфікації. Саме це сприяє розвитку професійного зростання, активізує особистісний потенціал кожного вчителя, спрямовує навчальний процес на об’єднання знань. Всеукраїнська науково-практична конференція Концептуалізація професійних компетентностей вчителя в умовах інноваційного освітнього простору сучасної школи”, яка організована ТОКІППО  покликана розширити теоретико-методологічні основи професійної підготовки педагога-новатора в контексті освітніх трансформаційних змін та реалізації реформи «Нової української школи». Розпочалася конференція 10 червня в ТОКІППО в онлайн-форматі за допомогою програми Meet (пленарне засідання). Продовження роботи секційних занять відбулося 11 червня на базі ТОКІППО.

Всеукраїнська науково-практична конференція «Концептуалізація професійних компетентностей вчителя в умовах інноваційного освітнього простору сучасної школи» надала можливість науковцям виокреслити професійні компетентності вчителя в умовах інноваційного освітнього простору сучасної школи; роль інноваційних технологій сучасної педагогічної діяльності; актуальні проблеми професійної підготовки сучасного педагога; інноваційні технології навчання в умовах Нової української школи.

Напрями роботи конференції:

  1. Актуальні проблеми професійної підготовки сучасного педагога.
  2. Формування психологічної стійкості вчителя у шкільному середовищі.
  3. Стратегія розвитку педагога-новатора в контексті освітніх трансформаційних змін.
  4. Інноваційні технології навчання в умовах Нової української школи.
  5. Екологія і освіта.
  6. Збереження і зміцнення здоров’я – невід’ємна складова національного майбутнього України.
  7. Постаті та події в контексті вивчення інноваційного процесу.

Співорганізаторами конференції окрім ТОКІППО, виступили Міністерство освіти і науки України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної педагогічної освіти, Вінницький національний аграрний університет, ДУ «Інститут еволюційної екології НАН України», Білоцерківський національний аграрний університет, Кременецький ботанічний сад, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Інститут екології Карпат НАН України, Харківський національний університет міського господарства ім. О. М. Бекетова, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, Тернопільський національний педагогічний університет ім. В. Гнатюка.

Матеріали доповідей опубліковано у збірнику «Концептуалізація професійних компетентностей вчителя в умовах інноваційного освітнього простору сучасної школи». Електронний варіант збірника та програми можна завантажити з сайту репозитарію ТОКІППО за посиланнями:

збірник http://elar.ippo.edu.te.ua:8080/handle/123456789/5713, програма http://elar.ippo.edu.te.ua:8080/bitstream/123456789/5714/3/progsayt.pdf.

В конференції брало участь більш, ніж 60 науковців із 34 навчальних закладів і установ України, а саме: Херсонський державний університет, Хмельницький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, Інститут зоології ім. Шмальгаузена, Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, Національний університет біоресурсів і природокористування України, Комунальний заклад вищої освіти «Дніпровська академія неперервної освіти» Дніпропетровської обласної ради», Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, Тернопільський національний педагогічний університет ім. В. Гнатюка, Національний педагогічний університет ім. М.П. Драгоманова, Комунальний заклад вищої освіти «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради», Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова, Позашкільний навчальний заклад «Скала-Подільський дитячий парк», Волинський ліцей імені Нестора Літописця Кременецької міської ради Тернопільської області, Національний університет “Чернігівський колегіум” імені Т. Г. Шевченка, Заліщицька державна гімназія м.Заліщики Тернопільської обл., Національний університет оборони України імені Івана Черняховського, Вінницький національний аграрний університет, Національний музей історіяї України – Лабораторія музейної педагогіки, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, Національний ботанічний сад імені М.М. Гришка НАН України, Кременецький ботанічний сад, Ботанічний сад імені академіка Олександра Фоміна Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Державний дендрологічний парк «Олександрія» НАН України, Таурівська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Козівського району, Людвищенський навчально-виховний комплекс “Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад” Шумської ОТГ Кременецького району Тернопільської області, Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів с. Шипівці Заліщицького району, Новосільська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. М. Зарицького Скориківської сільської ради Тернопільської області, Бережанська школа-гімназія ім. Б. Лепкого, Ванжулівський ЗЗСО І-ІІ ступенів Лановецької міської ради Кременецького району Тернопільської області, НВК”ЗОШ I-III ст. – ДНЗ с.Великі Гаї”, Філія опорного закладу “Більче-Золотецький НВК ЗОШ І-ІІІ ступенів” Шершенівський НВК “ЗНЗ І-ІІ ст.-ДНЗ”, Комунальний заклад Буцнівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Великоберезовицької селищної ради Тернопільської області, Медведівська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Бучацького району.

До оргкомітету Всеукраїнської науково-практичної конференції було подано 68 заявок від представників із 9 областей України та 6 наукових установ м. Києва. В конференції взяли участь більше 60 науковців з 34 освітніх закладів і установ України.

Свої наукові публікакції надіслали 11 докторів наук, професорів; 21 кандидат наук, доцент; викладачі; старші наукові співробітники.

Варто зазначити, що в конференції також взяли участь заслужений вчитель України, переможець національної премії Global Teacher Prize Ukraine; лауреат конкурсу «Людина року-2019» (Тернопільщина); переможець Всеукраїнського конкурсу «Учитель року–2019», директори шкіл, магістри, аспіранти, наукові співробітники, молодші наукові співробітники, учителі-методисти, методисти, учителі, провідні інженери, студенти, учень 10 класу, інші працівники.

Учасники Конференції висловлюють особливу подяку адміністрації Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти за підготовку та організацію Конференції, вважають її актуальною та практично значимою, проведеною на високому науковому рівні.

ВІРТУАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ КАБІНЕТИ
Нова українська школа
ЗНО
Виховна робота: Сайт, Facebook
Інформаційно-комунікаційні технології
Інклюзивне навчання
Навчально-методичний центр психологічної служби і соціальної роботи
Відділ організаційно-методичної та інформаційно-видавничої діяльності
Еколого-природниче спрямування
Новини МОН України

Корисні ресурси
Офіційне інтернет-представництва Президента України
Верховна Рада України
Комітет з питань науки і освіти ВРУ
Урядовий Портал
Міністерство освіти і науки України
Тернопільська обласна рада
Тернопільська обласна державна адміністрація
Управління освіти і науки ТОДА
Інститут модернізації змісту освіти
Український інститут національної пам'яті
Український центр оцінювання якості освіти
Івано-Франківський регіональний центр оцінювання якості освіти