Практикум для практичних психологів закладів дошкільної освіти на тему „Забезпечення психологічного комфорту при переході дошкільника в школу: розвиток та соціалізація особистості”

Перший цикл початкової освіти – адаптаційно-ігровий (1-2 кл.), передбачає урахування вікових особливостей фізичного, психологічного і розумового розвитку дітей 6-10 років, налагодження партнерської взаємодії між вихователем, батьками, дітьми-дошкільниками і майбутніми вчителями, що забезпечить поступовий неперервний психологічно-комфортний перехід дитини від гри до навчання та реалізацію принципу наступності між дошкільною і початковою освітою. Належний психологічний супровід дошкільника при підготовці до школи, узгоджена робота усіх учасників освітнього процесу повинні допомогти дитині уникнути труднощів у період її адаптації до школи, сформувати психологічну зрілість, життєві компетентності і готовність до систематичного навчання в НУШ.

11 червня 2021 року в ТОКІППО в онлайн форматі відбувся практикум для практичних психологів закладів дошкільної освіти на тему „Забезпечення психологічного комфорту при переході дошкільника в школу: розвиток та соціалізація особистості”. Мета заходу: поглибити знання та вдосконалити навички практичного психолога щодо організації та здійснення психологічного супроводу при переході дошкільника в школу; сформувати професійні компетенції у використанні ігрових технологій у роботі з дітьми для їх успішної соціалізації та адаптації в ЗЗСО.

Оксана Жизномірська, доцент кафедри педагогіки і психології та інклюзивної освіти ТОКІППО, кандидат психологічних наук, у своєму виступі „Особливості психологічного мікроклімату дітей дошкільного та молодшого шкільного віку: сучасні виклики” звернула увагу на важливість врахування психологічних особливостей та новоутворень дошкільника для успішного навчання дитини та формування нового соціального статусу „учня”.

Про роль вихователів та батьків, тісну співпрацю вихователів та вчителів початкової школи у створенні психологічного комфорту наступності між дошкільною та початковою освітою, розповіла Наталія Бачинська, методист відділу дошкільної та початкової освіти ТОКІППО.

Методист навчально-методичного центру психологічної служби і соціальної роботи та організатор засідання Світлана Ярмолицька, розкрила соціально-психологічні умови, напрями і засоби реалізації психологічного супроводу, що забезпечують психологічний комфорт при переході дошкільника в школу.

Поділились досвідом використання ігрових технологій та інтерактивних методів у роботі практичного психолога з дошкільниками при підготовці до школи, їх батьками та вихователями практичні психологи: Людмила Говорушко (Чортківський ЗДО № 1), Лариса Свіргун (Тернопільський ЗДО № 34).

Дякую доповідачам та учасникам заходу за конструктивну співпрацю, активну участь та професійний досвід.

ВІРТУАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ КАБІНЕТИ
Нова українська школа
ЗНО
Виховна робота: Сайт, Facebook
Інформаційно-комунікаційні технології
Інклюзивне навчання
Навчально-методичний центр психологічної служби і соціальної роботи
Відділ організаційно-методичної та інформаційно-видавничої діяльності
Еколого-природниче спрямування
Новини МОН України

Корисні ресурси
Офіційне інтернет-представництва Президента України
Верховна Рада України
Комітет з питань науки і освіти ВРУ
Урядовий Портал
Міністерство освіти і науки України
Тернопільська обласна рада
Тернопільська обласна державна адміністрація
Управління освіти і науки ТОДА
Інститут модернізації змісту освіти
Український інститут національної пам'яті
Український центр оцінювання якості освіти
Івано-Франківський регіональний центр оцінювання якості освіти