Формування емоційного інтелекту у дітей дошкільного віку

Дошкільний вік це первинний етап соціалізації в житті дитини. В цей період дитина долучається до загальнолюдських цінностей, встановлює перші взаємини з людьми, в неї бурхливо розвивається емоційна сфера, яка має величезний вплив на її подальший особистісний розвиток, на оволодіння нею різноманітними видами діяльності. Емоції допомагають певним чином сприймати дійсність, реагувати на неї. Гармонійність дитини та довкілля передбачає її компетентність у світі емоцій і почуттів. Зміст цієї компетентності визначено Державним стандартом – Базовим компонентом дошкільної освіти. Це, насамперед: орієнтування дитини в основних емоціях і почуттях, усвідомлення чого хоче (не хоче); обґрунтування свого ставлення; позитивна самооцінка та розуміння своєї соціальної відповідальності у партнерських стосунках із однолітками, вияв оптимістичного світовідчуття щодо свого сьогодення і майбутнього.  (Базовий компонента дошкільної освіти в Україні, 2021).

Саме про це керівники та педагоги ЗДО області мали можливість почути на практикумі, який відбувся 13 травня цього (2021) року в онлайн просторі Тернопільського ОКІППО (платформа GoogleMeet).

Про особливості розвитку емоційної сфери дітей дошкільного віку та  чому потрібно розвивати емоційний інтелект розповіла учасникам Жизномірська О.Я., канд.псих.наук, доцент кафедри педагогіки і психології та інклюзивної освіти ТОКІППО.

Чудовими порадами щодо вміння керувати власними емоціями, багато практичних вправ, результат яких відчути учасники практикуму, запропонувала Ярмолицька С.О., методист навчально-методичного центру психологічної служби і соціальної роботи ТОКІППО.

Про формування емоційного інтелекту у дітей дошкільного віку, а саме про основні емоції і вправи для розвитку емоційного інтелекту, поради щодо стратегії поведінки педагога повідомила Бачинська Н.Я., методист відділу дошкільної та початкової освіти ТОКІППО.

Уміння щиро радіти, розуміти почуття і емоційні стани людей, чітко висловлювати свої бажання і спілкуватися з людьми, бути сприйнятливим до мистецтва і проявів життя – все це залежить від того, як сформована дитина емоційно.

Висловлюємо свою вдячність і повагу всім учасникам практикуму! Бажаємо задоволення від кожного прожитого дня і наснаги до подальшої педагогічної праці!

Більш детальну інформацію про практикум та інформаційні ресурси представлені на ньому можна знайти на блозі «Дошкільна освіта Тернопільської області» https://zdo-tokippo.blogspot.com/

ВІРТУАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ КАБІНЕТИ
Нова українська школа
ЗНО
Виховна робота: Сайт, Facebook
Інформаційно-комунікаційні технології
Інклюзивне навчання
Навчально-методичний центр психологічної служби і соціальної роботи
Відділ організаційно-методичної та інформаційно-видавничої діяльності
Еколого-природниче спрямування
Новини МОН України

Корисні ресурси
Офіційне інтернет-представництва Президента України
Верховна Рада України
Комітет з питань науки і освіти ВРУ
Урядовий Портал
Міністерство освіти і науки України
Тернопільська обласна рада
Тернопільська обласна державна адміністрація
Управління освіти і науки ТОДА
Інститут модернізації змісту освіти
Український інститут національної пам'яті
Український центр оцінювання якості освіти
Івано-Франківський регіональний центр оцінювання якості освіти